2016-08-19

Nowe rajdowe opony Pirelli

 

Od Rajdu Niemiec rozpocznie się seria asfaltowych rund w Rajdowych Mistrzostwach Świata, na który Pirelli przygotowało zupełnie nowe opony deszczowe - Cinturato RW w rozmiarze 235/40-18. Pierwsza runda odbędzie się w nadchodzący weekend.

Zaprojektowane z myślą o jeździe w ulewnym deszczu nowe ogumienie deszczowe Cinturato RW, o dużych możliwościach odprowadzania wody, zostanie udostępnione obok znanych już opon P Zero RK. Od lat 50. nazwa Cinturato jest synonimem maksymalnego poziomu bezpieczeństwa oraz osiągów, a obecnie określa także gamę deszczowych i przejściowych opon w Formule 1.

Nie wiadomo, czy pogoda narzuci konieczność wykorzystania tych modeli, ale Rajd Niemiec słynie ze zmiennych warunków atmosferycznych. Nawet suche odcinki mogą być śliskie, bo z przejazdem kolejnych samochodów na trasie pojawia się coraz więcej brudu. Zmienna pogoda może sprawić, że nawierzchnia stanie się jeszcze bardziej zdradliwa.

Niemieckie odcinki specjalne można generalnie podzielić na trzy grupy, w zależności od ich położenia i charakterystyki. Wśród nich są wąskie i kręte drogi w mozelskich winnicach, szybsze próby w górach Eifel i wśród wiejskich krajobrazów Saary, wreszcie zniszczone trasy na poligonie wojskowym Baumholder.

W Niemczech stawkę użytkowników Pirelli poprowadzą dwaj lokalni kierowcy, obaj w Skodach Fabiach R5 w kategorii WRC-2, ale o skrajnie różnym poziomie doświadczenia. Czołowy zawodnik tej kategorii - Armin Kremer, wygrywał Rajd Niemiec za czasów obecności tej imprezy w Mistrzostwach Europy, a 23-letni Fabian Kreim to aktualny lider krajowych mistrzostw. Były mistrz świata w kategorii samochodów produkcyjnych, Max Rendina, także wraca do rywalizacji za kierownicą Skody Fabii R5.

Rajd Niemiec z bazą w mieście Trier liczy 306,8 kilometrów oesowych, które składają się na osiemnaście odcinków. Walka rozpoczyna się w piątek od czterech odcinków w winnicach nad Mozelą, po których rozegrany zostanie nowy superoes Ollmuth. Dziewięć prób w sobotę to m.in. dwa przejazdy słynnego odcinka Panzerplatte Lang na poligonie Baumholder (40,8 km długości), a w niedzielę odbędą się kolejne cztery oesy.

W Niemczech kierowcy WRC-2 mogą skorzystać z 34 opon: po cztery na każdą okazję do zmiany plus sześć zapasowych. Do wyboru mają 34 sztuki twardych opon P Zero RK5A w rozmiarze 235/40-18 oraz 22 miękkie P Zero RK7B 235/40-18. Każda załoga będzie miała do dyspozycji także po osiem sztuk nowych deszczowych opon Cinturato RW 235/40-18.

Twardą mieszankę RK5A wybrano na szorstki asfalt (jak na poligonie Baumholder), a opcją na gładką i śliską nawierzchnię (na przykład w winnicach) jest miękka mieszanka RK7B.

(ik)

Źródło i fot. Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń