2016-07-26

CrossClimate - szersza gama

Pierwsza opona letnia posiadająca jednocześnie homologację zimową Michelin CrossClimate jest dostępna w kolejnych nowych rozmiarach, a od września pojawi się również w wersji do aut segmentu SUV. CrossClimate tworzy nową innowacyjną kategorię opon łączącą technologie ogumienia zimowego i letniego, co do tej pory uważano za niemożliwe. Po rozszerzeniu gamy kierowcy samochodów osobowych mogą wybierać spośród 37 wersji w rozmiarach od 14” do 18”, zaś właściciele SUV-ów - spośród 6 wersji od 17” do 19”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi latem i zimą są wynikiem technicznego kompromisu, CrossClimate w teście przyczepności na mokrej nawierzchni uzyskała najwyższą klasę „A” zarówno wg kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych.

Opona dostosowuje swoje właściwości do panujących warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.

Z myślą o kierowcach różnych modeli aut Michelin poszerza gamę opon CrossClimate. Jest już ona dostępna w rozmiarach od 14’’ do 18’’, a od września - także w wersji do najpopularniejszych aut SUV w rozmiarach od 17” do 19”. W efekcie w linii znajdzie się 37 rozmiarów do samochodów osobowych i 6 rozmiarów do SUV-ów.

Opona została poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje TÜV SÜD Product Service, Dekra Test Center oraz Utac-Ceram Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi – zarówno letnie, jak i zimowe - oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku. Prymat Michelin CrossClimate był widoczny między innymi w kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni.

Osiągi uzyskiwane przez nową oponę Michelin to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii.

1. Innowacyjna mieszanka bieżnika:

- Powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna, dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach – na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem.

- Opona ma niskie opory toczenia.

2. Unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D:

- Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i skomplikowana geometria lameli zimowych Michelin. Lamele są pofalowane, a ich szerokość się zmienia, co w warunkach zimowych powoduje efekt “pazura” i wczepianie się lameli w śnieg oraz zwiększenie  trakcji.

- Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu.

- Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania.

3. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.

CrossClimate daje początek nowej kategorii ogumienia. Nie jest bowiem oponą całoroczną (o przeciętnych osiągach latem i zimą), lecz oponą letnią premium z osiągami zimowymi na najwyższym poziomie. Jej konstrukcja odpowiada na potrzeby kierowców sprawdzone przez niezależne instytucje badawcze. Jest też odpowiedzią na ocieplający się klimat w Europie. MICHELIN CrossClimate to opona dla kierowców, którzy chcą się czuć bezpiecznie podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach latem oraz wtedy, gdy okresowo warunki zmienią się na zimowe.

Każdego roku Michelin inwestuje ponad 640 milionów euro w badania i rozwój, przeprowadza 75 tys. testów wśród kierowców na całym świecie i zasięga opinii 11 tys. osób kupujących opony.

Jak powstała opona Michelin CrossClimate?

7 - liczba krajów, w których oponę testowano: Niemcy, Kanada, Finlandia, Francja, Polska, Hiszpania i Szwecja.

36 - liczba miesięcy potrzebnych do zaprojektowania opony, od czystej kartki papieru po oficjalną prezentację 2 marca 2015 roku. Intensywne prace trwały tylko 3 lata, podczas gdy zwykle trwają 4 lata i 8 miesięcy.

70 - liczba stopni Celsjusza określająca zakres temperatur, w których testowano oponę – ekstremalne wartości wahały się od minus 30° C do plus 40° C.

150 - liczba inżynierów i ekspertów, którzy pracowali nad projektem, testowaniem, industrializacją i produkcją MICHELIN CrossClimate.

Ponad 1000 - liczba testów laboratoryjnych, podczas których badano wszystkie elementy opony.

5 milionów - liczba kilometrów przejechanych w czasie testów badających dynamikę, przyczepność i wytrzymałość. To oznacza, że podczas testów samochody na oponach CrossClimate przejechały ziemię wokół równika 125 razy.

Źródło: Michelin Polska

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń