2016-07-19

Skorpiony najlepsze w testach

 

Opona Pirelli Scorpion™ Trail II została uznana za najlepszą miejską oponę enduro w testach porównawczych organizowanych przez francuski miesięcznik Moto Magazine i włoski magazyn on-line Red-Live.it. Model przeznaczony do motocykli turystycznych i dla miejskich enduro ma na swoim koncie także zwycięstwa w próbach przeprowadzanych przez niemiecki magazyn Motorrad w 2015 i 2016 r.

Redakcje Moto Magazine i Red-Live.it porównały opony Pirelli z tymi, które uważane są za jednych z najlepszych konkurentów dostępnych na rynku: Bridgestone Battlax Adventure A40, Dunlop Trailsmart, Metzeler Tourance™ Next, Continental Trail Attack 2 i Michelin Anakee III.

W ostatnim czasie duże enduro/crossovery stały się najpopularniejszymi motocyklami na rynku, a w ostatnich latach wzrosła ich moc i stały się bardziej wymagające w kwestii przyczepności na asfalcie. Dlatego Moto Magazine i Red-live.it odniosły się do rozmiarów opon zakładanych do tych motocykli, wykorzystując w obu swych testach dwa modele BMW: R 1200 GS i R 1200 GS Adventure w charakterze motocykli referencyjnych.

Test Moto Magazine

Redakcja francuskiego miesięcznika przeprowadziła próby na należącym do Michelin torze Fontange (w Delcie Rodanu) i sprawdzała takie czynniki jak prowadzenie, zachowanie na mokrej nawierzchni, przyczepność na śliskich nawierzchniach, trakcja oraz droga hamowania w mokrych i suchych warunkach. Do każdego z tych kryteriów przydzielono oznaczenie w postaci gwiazdek w ilości od jednej (bardzo zła ocena) do pięciu (doskonała ocena), co składało się na ostateczny wynik.

Poniżej znajduje się klasyfikacja końcowa przygotowana przez francuski magazyn:

1) Pirelli Scorpion™ Trail II

2) Bridgestone Battlax Adventure A40

2) Dunlop Trailsmart

3) Metzeler Tourance™ Next

3) Continental Trail Attack 2

3) Michelin Anakee III.

Opona włoskiej marki zyskała najlepsze wyniki pod względem trakcji, przyczepności na śliskich nawierzchniach, a także w kwestii zachowania na mokrej nawierzchni i odległości hamowania w mokrych warunkach. Ogumienie Pirelli było w stanie zatrzymać na mokrej nawierzchni BMW R 1200 GS rozpędzone do 80 km/h, o cztery metry wcześniej, niż Continental Trail Attack 2 (33,6 metra i 38 metrów). Było to też prawie 2,5 metra przed Michelin Anakee III (33,6 metra i 35,9 metra).

Test Red-Live.it

Próby włoskiego magazynu zostały przeprowadzane na różnorodnej 15-kilometrowej trasie oraz na torze Vizzola Ticino, który został sztucznie nawodniony w celu zbadania zachowania opony na mokrej nawierzchni. Wśród parametrów branych pod uwagę w końcowej klasyfikacji znalazły się: zdolność opony do absorbowania nierówności na drodze i „nie dobijania do podwozia”, ruchy kierownicy odczuwalne zazwyczaj podczas zwalniania (drganie), przyczepność opon uzyskiwana podczas skręcania (przyczepność krawędzi opon), każda utrata przyczepności (odczuwana na mokrej nawierzchni) podczas pokonywania zakrętów i przyspieszania w momencie pochylenia. Ponadto stabilność, wygoda, hałas i odczucia jezdne były oceniane jak i szybkość przejazdu na mokrej nawierzchni toru Vizzola, gdzie tester Red-Live.it przejechał cztery szybkie okrążenia na każdej oponie, odrzucając najlepsze i najgorsze wyniki, a następnie wyliczając średni wynik w dwóch przejazdach.

Poniżej znajduje się klasyfikacja końcowa:

1) Pirelli Scorpion™ Trail II

2) Metzeler Tourance™ Next

3) Dunlop Trailsmart II

4) Bridgestone Battlax Adventure A40

4) Continental Trail Attack 2

4) Michelin Anakee III.

Scorpion™ Trail II to nowa opona Pirelli zaprojektowana specjalnie po to, by sprostać najbardziej wymagającym oczekiwaniom rynkowym. Ogumienie gwarantuje m.in. stabilność nawet przy dużych prędkościach, komfort i przyczepność w każdych warunkach jazdy. Model jest dostępny w następujących rozmiarach:

Przód

Tył

120/70 ZR 17 M/C (58W) TL

130/80 R 17 M/C 65V TL

100/90 - 18 M/C 56V TL

140/80 R 17 M/C 69V TL

100/90 - 19 M/C 57V TL

150/70 R 17 M/C 69V TL

10/80 R 19 M/C 59V TL

150/70 R 17 M/C 69V TL (G)

120/70 R 19 M/C 60V TL

160/60 ZR 17 M/C (69W) TL

120/70 ZR 19 M/C 60W TL

170/60 ZR 17 M/C 72W TL

120/70 ZR 19 M/C 60W TL (D)

170/60 ZR 17 M/C 72W TL (D)

90/90 - 21 M/C 54V TL

180/55 ZR 17 M/C (73W) TL

 

190/55 ZR 17 M/C (75W) TL

 

Przednia (D): wersja dla Ducati Multistrada 1200 Enduro

Tylna (D):  wersja dla Ducati Multistrada 1200 Enduro

Tylna (G): wersja dla BMW F800GS

 

(ik)

Źródło i fot. PR Kwadrat

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń