2016-06-08

Rajd Sardynii z Pirelli

 

Rajd Włoch na Sardynii to dla Pirelli domowa impreza, w której czołowi kierowcy prywatni startujący w siódmej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata kolejny raz postarają się o mocny występ w walce z fabrycznymi zespołami. Podczas tego jednego z najbardziej wymagających rajdów w kalendarzu kierowcy będą korzystać z opon Scorpion K.

Sardynia charakteryzuje się drobnym i piaszczystym szutrem, w którym często pojawiają się ostre kamienie. W przeszłości kierowcy często padali ich ofiarami. Do tego dochodzą duże hopy i długie odcinki specjalne, zatem testowany jest każdy aspekt osiągów oraz wytrzymałości opon. Możliwe są także wysokie temperatury, co dodatkowo zwiększa wyzwanie związane z jazdą po szorstkich nawierzchniach.

Opony Scorpion K charakteryzują się precyzyjną reakcją na ruchy kierownicą i zapewniają dobrą kontrolę przy hamowaniu oraz trakcję - nawet na szybkich odcinkach o niskim poziomie przyczepności. W dużej mierze to zasługa rzeźby kierunkowego bieżnika Pirelli, który prowadzi samochód przez zakręty. Najnowsze modyfikacje polegały na wzmocnieniu struktury opony, aby jej wytrzymałość była możliwie jak największa.

Świętując domowy rajd Pirelli, włoska firma przygotowała specjalną infrastrukturę na odcinku specjalnym Tula (OS3 i OS7 w piątek), dzięki której kibice będą mogli podziwiać spektakularną akcję na trasie i zapoznają się z zaangażowaniem koncernu w rywalizację w Rajdowych Mistrzostwach Świata, które rozpoczęło się w 1973 r. - już w pierwszym sezonie rozgrywania tej serii.

Baza rajdu mieści się w Alghero, a trasa liczy 19 odcinków specjalnych o łącznej długości 324 kilometrów. Najdłuższa próba, Monte Lerno, ma długość 44 kilometrów, a ostatniego dnia rywalizacji załogi nie mają żadnej przerwy na serwis przed kończącym zmagania odcinkiem Sassari, rozgrywanym jako premiowany dodatkowymi punktami Power Stage.

Opony i przepisy

Kierowcy samochodów WRC mogą wykorzystać 32 opony podczas rajdu (30 w przypadku zawodników WRC-2): po cztery sztuki na każdą możliwość zmiany plus cztery zapasowe. We Włoszech wybierają spośród 32 twardych opon 205/65-15 Scorpion KHB Reinforced oraz 16 miękkich 205/65-15 KSB Reinforced, na chłodniejsze lub bardziej piaszczyste odcinki.

(ik)

Źródło i fot. Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń