Zakończył się trwający od października proces optymalizacji systemu dystrybucji olejów marki Castrol. Jednym z jego elementów było zawężenie liczby strategicznych partnerów do kilkunastu. Są to jedyne podmioty w kraju, które będą miały dostęp do pełnej oferty produktów Castrol stosowanych w motoryzacji. Do grona ambasadorów marki należy m.in. firma Inter-Team.
Reorganizacja systemu dystrybucji objęła wszystkie kraje europejskie i miała na celu wyłonienie dużych, stabilnych firm, aktywnie działających na lokalnym lub krajowym rynku, mających swoją sieć klientów i partnerów. Marka Castrol będzie wiodącą w portfolio ambasadora i jedyną marką olejową przez niego promowaną.
Castrol daje swoim partnerom do dyspozycji szereg narzędzi, jak na przykład program współpracy z warsztatami niezależnymi Castrol Service Plus. Producent olejów zapewnia też szerokie wsparcie marketingowe i sprzedażowe przy wprowadzaniu nowych produktów oraz cały pakiet szkoleń technicznych. Każdy przedstawiciel handlowy ambasadora zostanie odpowiednio przeszkolony, by mógł efektywnie sprzedawać produkty wspomnianej marki.
Liczba ambasadorów jest różna w poszczególnych krajach Europy i zależna od wielkości oraz specyfiki lokalnego rynku. Co ważne, lista strategicznych partnerów nie jest zamknięta. Castrol cały czas będzie obserwować i rewidować swój system dystrybucji, dopuszczając możliwość zmian czy poszerzenia grona dystrybutorów.
(ik)
Źródło i fot. Castrol